• Grafika ilustracyjna.
          • Bieg po indeks

          • Jest mi niezmiernie miło poinformować, iż czworo uczniów maszego liceum zostało laureatami Ogólnopolskiego Konkursu Bieg po Indeks Politechniki Koszalińskiej. Są to:

             

            1. Szymon Deryło (4c)

             

            2. Michał Rutkowski (3a)

             

            3. Aleksandra Michalska (4a)

             

            4. Szymon Krzewiński (3a)

             

            Laureaci są już w posiadaniu indeksów na dowolny kierunek studiów Politechniki Koszalińskiej. Gratuluję.

             

            K. Kaluga

        • Grafika ilustracyjna.
          • Wyniki konkursu "Eureka"

          • Z wielką przyjemnością informuję, iż w Ogólnopolskim Konkursie Fizycznym Eureka wyróżnienia za bardzo dobry wynik otrzymali:

            1. Szymon Deryło (4c)

            2. Michał Lejk (4a)

            3. Michał Rutkowski (3a)

            4. Miłosz Szrajda (2b)

            5. Julia Pośpiech (3a)

            6. Ewa Ciszczonik (3a)

            7. Aleksandra Domagała (2c)

            8. Zuzanna Walczak (2c)

            9. Maciej Węgrzyński (2b)

            10. Dagmara Uznańska (2d)

            11. Filip Jabłoński (4a)

            12. Szymon Krzewiński (3a)

            13. Maciej Labuda (4a)

            14. Maja Majewska (2c)

            15. Maja Szydloch (2b)

            16. Nadia Korotusz (2e)

            17. Julia Pilarczyk (3b)

            18. Wiktor Grabowski (1cd)

             

            Gratuluję

            K. Kaluga

        • Uczniowie rozwiązujący zadanie o zdrowiu psychicznym.
          • Dbajmy o nasze zdrowie psychiczne.

          • W dniach 20 i 27 marca uczniowie klas drugich i trzecich mieli okazję uczestniczyć

            w warsztatach z panią psycholog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Słupsku.

            Warsztaty odbyły się w odpowiedzi na przeprowadzoną ankietę dotyczącą potrzeb wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego, obniżonego samopoczucia, odczuwania stresu, relacji rówieśniczych.

            Mamy nadzieję, że te zajęcia były trafioną odpowiedzią na potrzeby naszych uczniów

            i wzbogacą ich umiejętności radzenia sobie w sytuacjach problemowych.

        • Dyplom dla Victorii Świtki.
          • Sukces fizyczny

          • Miło mi poinformować, że Victoria Świtka, uczennica klasy 4a naszego liceum, zajęła I miejsce w powiatowym konkursie na zrealizowanie doświadczenia fizycznego.

             

            Serdecznie gratulujemy naszej tegorocznej maturzystce.

             

            K. Kaluga

        • Nasi uczniowie w teatrze.
          • Wysnute

          • 27 marca klasa 1B miała przyjemność obejrzeć spektakl Teatru Osobliwego ,,Wysnute” w Ośrodku Teatralnym Rondo. Spektakl odbył się w ramach Festiwalu Trzy Teatry. Sztuka, inspirowana romskimi baśniami, opowiadała historię miłości, którą wzbogacała romska muzyka, a także baśniowa scenografia. Czas spędzony w teatrze był pełen wrażeń oraz niezapomnianych przeżyć. Jednak przede wszystkim był doskonałą okazją do świętowania Międzynarodowego Dnia Teatru.

        • Dzieci bawiące się pod nadzorem naszych uczniów.
          • "Dzieci cieczą się cieszą"

          • 28 marca 2025 roku w naszej szkole odbyły się wyjątkowe warsztaty, mające na celu wspieranie rozwoju sensoryki u dzieci w wieku przedszkolnym. Zajęcia te były częścią projektu „Dzieci cieczą się cieszą”, którego celem jest wspieranie prawidłowego rozwoju zmysłów najmłodszych uczestników.

             

            „Dzieci cieczą się cieszą” to projekt, który stawia na rozwój poprzez zabawę i praktyczne doświadczenia. Warsztaty były doskonałą okazją do nauki i integracji sensorycznej, co jest niezwykle ważnym etapem w rozwoju każdego dziecka. Uczestnicy zajęć chętnie angażowali się w proponowane aktywności, a ich uśmiechy i zadowolenie były najlepszym dowodem na to, jak ważne są tego typu inicjatywy.

             

            Dziękujemy wszystkim dzieciom za udział, a także rodzicom i nauczycielom za wsparcie w organizacji tego wydarzenia. Mamy nadzieję, że kolejne warsztaty również będą tak inspirujące i radosne, a nasze przedszkolaki będą miały jeszcze wiele okazji do rozwoju w przyjaznej i twórczej atmosferze.

        • Uczniowie wraz z Danutą pozujący do zdjęcia grupowego.
          • Marzenia się spełniają, należy dać im jedynie szansę...

          • 27 marca w bibliotece szkolnej odbyło się wyjątkowe spotkanie z panią Danutą Sroką – regionalistką, animatorką społeczną, koordynatorką wielu projektów edukacyjnych i społecznych. Pani Danuta jest autorką książek i artykułów poświęconych osadnictwu pomorskiemu oraz dokumentalistyce regionalnej. W spotkaniu wzięli udział uczniowie klasy I BC, którzy mieli okazję zapoznać się z dorobkiem literackim autorki, a także poszerzyć swoją wiedzę na temat legend pomorskich, gawęd podlaskich oraz lokalnych inicjatyw.

             

            Była to nie tylko fascynująca lekcja historii, ale również niezwykle inspirująca opowieść o pasji, która kształtuje naszą tożsamość i związki z miejscem, w którym żyjemy. Uczniowie nie tylko wzbogacili swoją wiedzę, ale także zyskali cenne wskazówki dotyczące rozwijania własnych zainteresowań. Pani Danuta podarowała naszej szkole swoją książkę pt. „Przypomnienie”, która stanowi ważny element w budowaniu identyfikacji regionalnej, tożsamości obywatelskiej oraz świadomości historycznej.

             

            Serdecznie dziękujemy pani Danucie za przyjęcie zaproszenia oraz za zasianie wśród młodzieży ziarna ciekawości do pisania, kierowania się w życiu prawdą i dążenia do spełniania swoich marzeń. Spotkanie zostało zorganizowane przez zespół projektowy „Czytanie z młodą pasją” w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii.

        • Nataniel wraz z opiekunką stojący przed obrazem.
          • Sukces naszego ucznia w Olimpiadzie Języka Niemieckiego

          • W dniach 28-30 marca Nataniel Klimek, uczeń klasy drugiej wziął udział w etapie centralnym Olimpiady Języka Niemieckiego. Zadania, którym musiał podołać, były bardzo wymagające. Sprawdzały wiedzę z literatury, historii i życia społecznego krajów niemieckiego obszaru językowego. Nataniel dał sobie z nimi radę wyśmienicie i został FINALISTĄ 48. OLIMPIADY JĘZYKA NIEMIECKIEGO. Wielkie gratulacje od osoby, która oklaskiwała go najgłośniej podczas uroczystości wręczenia dyplomów w Auli UAM w Poznaniu - Małgorzaty Zamorskiej-Hyły.

        • Logo konkursu.
          • SYMFONIA MATEMATYKI

          • 17 marca uczennice Olga Plaga i Martyna Iwanicka, uczestniczki projektu „Symfonia matematyki” biorące udział w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii, odwiedziły Szkołę Podstawową nr 3, aby poprowadzić inspirującą i pełną zabawy lekcję matematyki. Przygotowały prezentację zawierającą ciekawostki matematyczne oraz różnorodne zadania, które nie tylko angażowały uczniów, ale także pokazywały, że matematyka może być fascynująca i przyjemna. Poprzez interaktywne ćwiczenia i kreatywne podejście do nauki uczestniczki projektu przekonały uczniów, że matematyka to nie tylko liczby i wzory, ale również świetna forma intelektualnej rozrywki. Lekcja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem uczniów, którzy chętnie brali udział w przygotowanych aktywnościach, rozwijając przy tym swoje umiejętności logicznego myślenia i pracy zespołowej.

        • Hania przed banerem konkursu.
          • Hania finalistką LI/III Olimpiady Wiedzy o Wynalazczości

          • Z ogromną radością pragniemy poinformować, że uczennica klasy 3d Hanna Krukowska znalazł się w zaszczytnym gronie finalistów Olimpiady o Wynalazczości. W tym roku zawody centralne odbyły się w Ostrowcu Świętokrzyskim, gdzie w ciągu dwóch dni (28-29 marca) uczniowie w części pisemnej i ustnej musieli wykazać się wiedzą w zakresie prawa patentowego, znaków towarowych czy historii wynalazków.

             

            Zdobycie tytułu finalisty daje przepustkę na wybrane studia, w tym na medycynę i wiele kierunków politechnicznych.

             

            Warto dodać, że - jak podkreślają organizatorzy - olimpiada ma charakter naukowo - techniczny i ma na celu zainteresowanie młodzieży tematyką innowacyjności, nabyciem praktycznych umiejętności związanych z dokonywaniem i zgłaszaniem projektów wynalazczych, aktywizacją twórczego myślenia oraz edukacją o charakterze badawczym, usprawniającym, konstrukcyjnym bądź technologicznym.

             

            Hani i opiekunowi, panu Markowi Nędzusiakowi gratulujemy:)

        • Nasi uczniowie wraz z dziećmi pozującymi do zdjęcia.
          • Woda z pieprzem a napięcie brzucha.

          • Nie, nie , nie, to wcale nie jest tak, jak myślisz! Chociaż jedno z drugim ma wiele wspólnego, to jednak w nieco inny sposób. To, między innymi, starali się wyjaśnić uczniowie projektu „Join the water, brother and sisters!” programu Erasmus+. A odbiorców nie mieli łatwych. Z okazji Międzynarodowego Dnia Wody odwiedzili nas uczniowie klasy 2 ze Szkoły Podstawowej nr 6. Oprócz wspólnych tańców, piosenek, zagadek, rebusów, zabaw sensorycznych i logicznych, młodzi liderzy przedstawiali najmłodszym odkrywcom zjawiska fizyczne związane z wodą. Rywalizacja Promiennych Płaszczek, Dzielnych Delfinów, Wystrzałowych Wydr i Radosnych Rozgwiazd była bardzo zacięta. No i kto w końcu uratował żółwia? Kto był, ten wie…

        • Uczniowie pozyjący do zdjęcia w ramce.
          • Dzień Filmowy w II LO

          • 20 marca nasza szkoła zamieniła się w prawdziwe studio filmowe ! Każda klasa wylosowała tytuł filmu oraz sposób wykonania plakatu. Kreatywność uczniów nie miała granic. Filmowe stoiska tematyczne cieszyły się ogromnym zainteresowaniem - uczestnicy odpowiadali na pytania i zdobywali słodkie nagrody.

             

            Fotobudka filmowa pozwoliła nam uchwycić filmowy klimat, uczniowie chętnie pozowali do zdjęć z klapsem filmowym.

             

            To był dzień pełen wrażeń, kreatywności i wspólnej zabawy. Dziękujemy wszystkim za udział i zaangażowanie.

             

            Bianka Bojara, klasa II b.

        • Zdjęcie wszystkich dzieci wraz z naszymi uczniami na scenie.
          • Muzyczne warsztaty w ramach projektu “Melody of English”

          • 26 marca 2025 r. odbyła się druga edycja warsztatów prowadzonych przez uczennice klasy 3B, działające w ramach projektu Melody of English w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. W ramach wydarzenia nasi goście – przedstawiciele przedszkoli „Mówiś”, „Leśne dziczki” i „Akademia Uśmiechu” – mieli okazję do wspólnej nauki języka angielskiego, śpiewu i zabawy.

            To wydarzenie stanowiło zakończenie naszego projektu. Dziękujemy wszystkim za obecność oraz zaangażowanie podczas warsztatów.

        • Logo Ministerstwa Edukacji
          • Stypendia Ministerstwa

          • 24 marca odbyła się Wojewódzka uroczystość wręczenia stypendiów Ministra Edukacji Narodowej dla wyróżniających się uczniów i studentów. W uroczystości wzięła udział uczennica naszej szkoły Olga Szydloch. Dawid Plaga - również stypendysta Ministra Edukacji Narodowej nie mógł wziąć udziału w Gali. Wydarzenie miało miejsce w III Liceum Ogólnokształcącym im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni, a wzięli w nim udział laureaci, ich opiekunowie oraz przedstawiciele władz oświatowych. Kurator oświaty pogratulował nagrodzonym, podkreślając ich ciężką pracę i osiągnięcia. Stypendyści odebrali dyplomy i gratulacje, a uroczystość uświetniły występy artystyczne.

        • Pani opiekun wraz z uczennicami.
          • Niebieskie trampki-kampania społeczna

          • W piątek 21.03 cztery uczennice razem z opiekunem spędziły dzień wagarowicza w Gdańsku podczas uroczystości rozdania nagród w konkursie „Future in my hands". Zadaniem zespołu było stworzenie projektu społecznego dotyczącego zdrowia psychicznego skierowanego do młodych ludzi. Nasza ekipa rywalizowała z 16 innymi grupami, ze szkół średnich. W tym roku okazało się, że są lepsi od nas, jednak nabyliśmy juz doświadczenia i spróbujemy znowu za rok.

        • Zdjęcie uczniów wraz z nagrodami.
          • Mistrzowie Ortografii z Micka

          • XXV konkurs o tytuł „Mistrza Ortografii Powiatu Słupskiego” za nami. Finał konkursu odbył się 26 marca w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Ustce.

            Z ogromną radością i nieskrywaną dumą pragniemy poinformować, że uczniowie Micka okazali się bezkonkurencyjni. Pierwsze miejsce i zaszczytny tytuł zdobyła uczennica klasy 4c Hanna Gogoj. Na podium stanęli także Maria Cisowska z klasy 4c i Michał Kalski z klasy 2a.

             

            Uczniom i opiekunkom - paniom Iwonie Płóciennik i Dominice Korzeniowskiej-Gudyn gratulujemy :)

        • Wyniki XXV Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego im. Adama Mickiewicza
          • Wyniki XXV Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego im. Adama Mickiewicza

          • Z przyjemnością ogłaszamy, iż jury XXV Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego im. Adama Mickiewicza w składzie dr hab. prof. UP Bernadetta Żynis (Uniwersytet Pomorski w Słupsku), dr Kinga Mielczarek (Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku) oraz mgr Iwona Płóciennik (II LO w Słupsku) nagrodziło następujące osoby biorące udział w konkursie:

             

            w kategorii PROZA

             

            I m – Paulina Klimiuk – SP z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 im. Gustawa Morcinka w Słupsku

             

            II m – Alicja Magryta – SP w Głobinie

             

            III m – Estera Gnat – SP nr 1 w Słupsku

             

             

            wyróżnienie – Dominik Marszeniuk – SP z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 w Słupsku

             

            Julia Sikorska – SP nr 1 w Słupsku

             

             

             

            w kategorii POEZJA wyróżnienia otrzymały:

             

            Karina Szczepańska – SP nr 1

             

            Natalia Dalidowicz – SP nr 1

             

            Emilia Drapalska – SP im. Polskich Olimpijczyków w Kwakowie

             

            Prace nadesłane na konkurs wyróżniają się wysokim poziomem i wrażliwości, i ujęcia tematu, i poprawności zapisu. Wyraźnie widać poprawę, jeśli chodzi o umiejętność konstruowania opowiadania. Czasem wizje rzeczywistości są nazbyt uproszczone, ale nie od razu Kraków zbudowano, a to „ćwiczenie czyni mistrza”. Trochę gorzej wypadły zapisy wierszy. Warto pamiętać, że to, co charakteryzuje poezję to rytm, który powinien zachować konsekwentną regularność – szczególnie, gdy decydujemy się na rymy i podział na zwrotki. Tegoroczne prace poruszają głównie problemy śmierci, odchodzenia, zagrożenia, samotności, starości…, co świadczy o wysokim poziomie lęku wśród startującej w konkursie młodzieży, ale i ogromnej wrażliwości, dzięki której autorki i autorzy pozostają otwarci na nieprzemijające problemy rzeczywistości. Jeśli swoje lęki potrafią zwerbalizować, nadać im artystyczny kształt, to znaczy, że potrafią potraktować siebie jak lekarzy dusz, przez sztukę dokonać autoterapii, a być może i terapii, jeśli ich prace trafią do rówieśników. Dobrze, że młodzież wciąż znajduje w pisaniu środek na pomaganie sobie w pokonywaniu egzystencjalnych lęków. Kilka prac dotyczy osobistego przeżycia/doświadczenia lektury. Spotkania z książkowymi bohaterami, przetwarzanie ich życiowych prawd, ich aktualizacja na autorskie „teraz” pozwala cieszyć się, że spotkanie z książką i lekturą może pozostać owocne i pomocne współczesnym czytelnikom.

             

            Wszystkim serdecznie gratulujemy i jednocześnie informujemy, że nagrody zostaną wysłane pocztą.

             

            Zapraszamy za rok!

             

            Przewodnicząca Jury dr hab. prof. Uniwersytetu Pomorskiego Bernadetta Żynis

        • Nasze uczennice przed tablicą na której jest plakat projektu.
          • Antidotum na stres - z wizytą u Klas Patronackich

          • W marcu uczennice naszej szkoły odwiedziły Klasy Patronackie ze Szkół Podstawowych nr 4, 8, 5, 6, 2 i 3. Tym razem grupa prowadzona przez panią Małgorzatę Zamorską-Hyłę, w ramach projektu społecznego pt. Stress off, zaprezentowała młodszym kolegom techniki radzenia sobie ze stresem. Uczennice przedstawiły podstawowe pojęcia związane z tym zjawiskiem, omówiły jego objawy i przyczyny. Stres związany z ocenami, wymaganiami nauczycieli oraz relacjami rówieśniczymi może prowadzić do problemów emocjonalnych i obniżonego samopoczucia. Dlatego głównym celem grupy projektowej było wyposażenie ósmoklasistów w narzędzia do lepszego radzenia sobie z wyzwaniami szkolnymi, poprawy relacji z rówieśnikami oraz zwiększenia pewności siebie. Uczniowie klas ósmych mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat pojęć związanych ze zjawiskiem stresu, rozwiązując quiz na platformie Kahoot. Dla najbardziej aktywnych uczestników przygotowano piłeczki antystresowe i słodkie niespodzianki. Mamy nadzieję, że wiedza zdobyta podczas warsztatów okaże się cenną pomocą, szczególnie przed egzaminem ósmoklasisty, za który mocno trzymamy kciuki!

        • Zdjęcie dzieci trzymający dyplomy zdobyte za udział w konkursie. Obok są opiekunowie a za nimi ich rysunki.
          • O sztuce porozumienia - rozstrzygnięcie konkursu plastycznego

          • 20 marca w bibliotece szkolnej II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Słupsku odbyło się uroczyste wręczenie nagród w konkursie pt. “Sztuka porozumienia - budujemy mosty zamiast murów” w ramach projektu społecznego “Zamiast hejtować zacznij mediować 2”. W murach naszej szkoły gościliśmy uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 3, Szkoły Podstawowej nr 4 w Słupsku oraz dzieci z Przedszkola nr 21, Przedszkola nr 23, Przedszkola nr 25 wraz z nauczycielami i rodzicami. Nagrodzeni zostali wszyscy uczestnicy konkursu. Doceniono ich wkład i zaangażowanie w wykonanie pracy. Przyznano również wyróżnienia i miejsca od I-III w dwóch kategoriach: przedszkole i klasy I-V.

            Po ogłoszeniu wyników nastąpiło krótkie podsumowanie projektu w formie zagadek skierowanych do dzieci na temat mediacji. Nasi milusińscy świetnie poradzili sobie z zadaniami i otrzymali słodką niespodziankę. Młodzi odbiorcy projektu opuścili naszą szkołę z uśmiechem na twarzach, licząc na kolejną edycję projektu.

        • Grafika ilustracyjna.
          • Jeśli masz marzenie, uczyń z niego cel.

          • W dniach 20-21 marca 2025 roku w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu odbył się etap centralny XLIII Olimpiady Języka Łacińskiego. Z ogromną radością informuję, że tytuł finalistki XLIII OJŁ uzyskała uczennica z klasy 4 a, Dominika Dobranowska. Zawody rozpoczęły się w listopadzie 2024 roku i wymagały nie tylko doskonałej znajomości gramatyki języka łacińskiego, umiejętności tłumaczenia, ale także szerokiej wiedzy z zakresu kultury, historii oraz literatury starożytnej Grecji i Rzymu. Fortes fortuna adiuvat!

            Iwona Tłuchowska